Over ons

Renée Maas kreeg van haar juf op de basisschool al te horen dat ze vast en zeker schrijfster zou worden. Dat is vijftig jaar geleden, maar die juf had het goed gezien. Ze heeft inmiddels vele boeken op haar naam staan. Haar ervaring met de begeleiding van dyslectische kinderen heeft haar doen besluiten om Stroom Leren Lezen met Dyslexie op te richten en om zich specifiek te richten op het schrijven voor kinderen, die soms een lager leesniveau nodig hebben, maar die wel van een spannend of mooi verhaal willen genieten.

Florentijn van Panhuis wilde toen hij klein was met mooie tekeningen verhalen vertellen. Hij was gek op prentenboeken en wilde die zelf ook gaan maken. Maar met iedere nieuwe fase in zijn leven ontdekte hij meer mogelijkheden. Strips gaan tekenen? Tekenfilms maken? Telkens kwamen er nieuwe manieren om verhalen te vertellen. Hij studeerde filmwetenschappen en literatuur en schreef een boek voor volwassenen. Maar de behoefte om terug te gaan naar de basis werd steeds sterker. Hij volgde een lerarenopleiding aan de kunstacademie. Hij kreeg twee zoons, werkt aan zijn eerste rijk geïllustreerde kinderboek én is nu dus ook illustrator voor Stroom.

Koen Ubbens is zelf dyslectisch. Dat geeft hem een voorsprong om zich goed te kunnen inleven in wat werkt om jonge kinderen te helpen om met plezier te leren lezen. Dat vormgeving daar een grote rol bij speelt is voor hem zo klaar als een klontje. Als getalenteerd duizendpoot heeft hij o.a. ervaring met het bouwen van websites, met componeren en soundtracks maken én met desktop publishing. Met een geoefend oog voor kleuren, vormen en lay-out weet hij van ieder boek voor Stroom iets moois te maken.